



MIT-professor og serie-iværksætter
Iværksætterblog med et formål om at hjælpe dig, iværksætteren, med at blive den ultimative iværksætter!
Denne iværksætterblog har den mission til at hjælpe dig med at planlægge og udføre arbejdet, der i sidste ende skal sikre din virksomheds opstart. Derefter kan du også bruge Iværksætterbloggen til at drive din virksomhed.
Start med dig selv! Du er nemlig den vigtigste i virksomheden
Mange iværksættere glemmer at tage vare på sig selv først. Det ender tit med at virksomhederne ikke kan køre videre på grund af det. Tag vare på dig selv først; start med dig selv! Læs gerne vores to populære artikler, Enhver kan være iværksætter og Start med dig selv. Hvis du mangler inspiration til dine næste skriv, såfremt du først er ved at starte på kan du læse Fået en forretningsidé? Her er dine næste træk.
Altid tag vare på dig selv. Uden dig er der ingen virksomhed. Uden dig kan virksomheden ikke trives. Så længe du har det godt, vil det gå godt for virksomheden.
En iværksætterblog også til selvstændige
Om du først skal til at starte din virksomhed eller har drevet den i mange år, er denne iværksætterblog til alle, der har interesse i at drive virksomhed. Om du så planlægger opstart af virksomhed eller driften, så minder planlægningerne meget om hinanden. Du kan derfor også stadigvæk bruge denne iværksætterblog, selvom du er selvstændig. Ligesom du også kan bruge Startup Consultings ydelser, selvom de har fokus på iværksættere.
Forretningsplanen
Denne iværksætterblog har også stor fokus på forretningsplanen. Hvorfor? Fordi mange iværksættere og erhvervsdrivende selvstændige får brug for at skrive en før eller senere. Det kan være fordi banken kræver det, men her hos Startup Consulting synes vi, at alle skal skrive en. Helst før man starter op. Og grunden til det er at planlægning er en vigtig del af iværksætteri. Og planlægningen kan udføres med forretningsplanen, der giver dig et fuldt overblik over virksomheden.
Læs hovedartiklen: Indholdet af en forretningsplan
Nyd rejsen!
Det vigtigste for dig skal være at du nyder rejsen! Sæt gerne mål og arbejd hårdt for at nå dem. Men det er lige så vigtigt at du nyder rejsen hen mod målene. Ellers er der jo ikke grund til at udføre alt det udmattende arbejde.
Held og lykke med din rejse!

Research typer | Field og desk research
Der findes to typer indenfor research: Field og desk. Vi kigger på, hvad de er, hvilke muligheder der er i hver researchtype og deres fordele og ulemper.

Content marketing | Hvad er det og er det noget, du skal satse på?
Content marketing er en af de mest udbredte og brugte marketingkanaler. Så hvad er det egentlig? Og er det noget, som du skal satse på? Læs mere i artiklen.

Fået en forretningsidé? Her er dine næste træk
Har du fået en forretningside, men ved ikke, hvad du skal gøre nu? Få dine tips og råd, så du bliver klar til at starte din virksomhed.

Personlige forhold i din forretningsplan
Personlige forhold i din forretningsplan er dit udvidede CV. Her får din læser mulighed for at lære dig godt at kende, måske uden endda at have mødt dig før. Du

Produktbeskrivelse i din forretningsplan
Din produktbeskrivelse i din forretningsplan viser, hvor godt du kender dit produkt eller din ydelse. Det er et værktøj til at vise, at du kender dit produkt bedre end nogen

Video marketing | Hvad er det og hvad er fordelene og ulemperne?
Video marketing er noget af det mest brugte i online marketing, der nu er den mest brugte marketingkategori i Danmark. Find ud af mere om det i artiklen.

Markedsføring på sociale medier | Fordele og ulemper
Overvejer du markedsføring på de sociale medier? Find ud af, hvad fordelene og ulemperne ved det er. Se også statistik over de mest populære sociale medier.

Bannerreklamer | Forklaring samt fordele og ulemper ved brug
Bannerreklamer kan være en god idé at overveje, hvis du har planer om at udvide dine marketingindsatser. Eller er i gang med at planlægge dine online marketingindsatser. Men hvad er

SEM | Hvad er det? Og skal jeg satse på det?
SEM er et engelsk begreb, der betyder search engine marketing, på dansk søgeordsmarketing. Læs mere om, hvad det er og om det er noget for dig.

SEO | Hvad er det og er det det værd at satse på?
Hvis du har bevæget dig i iværksætterverdenen eller blot lavet en blog, så burde have hørt om SEO. Hvad er det egentlig og er det det værd? Find ud af mere.

Webshop | Gode grunde til at du skal have en (samt ulemper)
Hvis du er indehaver af en butik, har du nok overvejet om du også skulle have en webshop. Det kan faktisk være en rigtig god idé. Her i artiklen får

Hjemmeside til virksomhed | 7 gode grunde til at du skal have en
Skal du have en hjemmeside til din virksomhed? Og hvorfor skal du have en? Det er ikke alle virksomheder, der har en hjemmeside. Det kan være svært at se, hvorfor

Online Marketing | Hvad er det og hvad er kanalerne?
Hvad er online marketing? Og hvilke kanaler kan du bruge til at markedsføre din virksomhed, dine produkter eller ydelser? Find svarene ved at læse artiklen, der introducerer dig til online

Iværksætter | Gratis hjælp og ressourcer til iværksætteren
Som iværksætter har man nogle gange brug for hjælp. Og det er forståeligt; iværksætteri er hverken en nem eller simpel sag. Man skal oftest have styr på og lære en

Indholdet af en markedsføringsplan
Det kan være svært at finde ud af, hvad en markedsføringsplan skal indeholde, især når der er så mange forslag på internettet. Og det gør det ikke nemmere, at alle

Skriv din egen forretningsplan | Inklusivt eksempel
Forretningplanstyperne er mange, og det kan uden tvivl være uoverskueligt at finde ud af, hvad man skal have med i ens forretningsplan. De fleste rådgivere har hver deres egen måde

Formålet med forretningsplaner
Formålet med forretningsplaner kan være svær at øjne, især hvis det går godt for ens forretning. For mange iværksættere og erhvervsdrivende giver det ingen mening at lave en forretningsplan, indtil

Bøger for iværksættere | Læs disse bøger før du starter op
En af de bedste måder at lære på, som iværksættere kan tage til sig, er at læse relevante bøger. Iværksætteri og virksomhedsdrift er et kæmpe område med mange delkategorier. Det

Iværksætter | Hvad er det og hvordan bliver du det?
Hvad er en iværksætter? Hvem kan blive en iværksætter? Og hvordan bliver jeg det? Find svarene med artiklen. Share on facebook Facebook Share on twitter Twitter Share on linkedin LinkedIn

Opstart af virksomhed i 10 trin
Opstart af virksomhed kan være en kompliceret sag. Læs her i artiklen, hvordan du kan starte din virksomhed i 10 simple trin.

Enhver kan være iværksætter
Kan enhver være iværksætter? Skal man være noget specifikt for at kunne være en iværksætter? Kan alle være iværksættere? Svaret har du allerede fået med titlen. No big surprise. Men

Corporate bank account | Application guide for refugees
In Denmark, a high proportion of entrepreneurs are immigrants, coming from countries where being self-employed is a source of great pride. One of the reasons is also that they sometimes

Erhvervskonto | Ansøgningsguide for flygtninge
Flygtninge, der er iværksættere og vil søge en erhvervskonto har det svært. Måske sværere end andre. Derfor har Finklusiv sat det som opgave at hjælpe iværksættere, der samtidigt også er

Markedsanalyse ved opstart af virksomhed
Først før du starter din egentlige markedsundersøgelse og markedsanalyse, skal du have lagt fast, hvilket marked din virksomhed tilhører og have lagt din forventninger til, hvem dine kunder kommer til

Undersøg din drømmevirksomhed med Den gyldne firkant
Den gyldne firkant er et værktøj, der skal hjælpe dig med at finde dit ”sweet spot”. Den gyldne firkant er lige præcis det arbejdsområde, der passer perfekt til dig som

Ti bedste indgående salgstip til iværksætteren
Salgstip til dig, der vil optimere sine salgsindsatser. Salgsindsatser er vigtige for mange slags virksomheder, især ydelsesbaserede og dem, der sælger dyre varer. Det er ofte ikke nok at markedsføre

Drømmer du om egen virksomhed, men kommer aldrig i gang? | Start med dig selv!
Det kan være svært at tage det første skridt mod egen virksomhed. Og det kan også være besværligt at fortsætte med at lave arbejdet, når man er kommet i gang

Budgetter
Budgetter er meget vigtige for styringen af din virksomheds økonomi. Mens din virksomheds regnskaber viser fortidens økonomiske resultater, er budgetter værktøjer til at forudse fremtidens forbrug, indtægter, likviditet eller resultater

Organisering af virksomheden
Denne sektion i din forretningsplan beskriver din organisation af din forretning. Det er den praktiske del af din forretning. Dit administrative system, praktisk information, personale og IT-anvendelse blandt andre er

Vækstplaner i din forretningsplan
Dine vækstplaner vil være afgørende for den fremtidige succes af din virksomhed. De vil også være nogle af de punkter, som dine læsere vil være meget interesserede i. Planerne kan

Markedsføring og salg
Med din markedsføring og aktive salg, kan du nå ud til dine kunder. Med din markedsføring bringer du dit budskab ud til dine potentielle kunder. Du gør dem opmærksomme på,

Markedsanalyse og brancheanalyse
Med din markedsanalyse skal du undersøge om dit produkt har købere i det geografiske område, du vil markedsføre dit produkt. Brancheanalysen skal afdække, hvor intens konkurrencesituationen er i det område

Din virksomheds idégrundlag
Din idégrundlag er det højeste lag af din virksomhedsstrategi. Hvis din virksomhed skal kunne overleve på lang sigt, skal den have et idégrundlag. Du får her en gennemgang af, hvad

Resumé i en forretningsplan
Dit resumé er vigtigt at have med i din forretnigsplan, især hvis planen er til ekstern brug. Det vil sige, hvis du vil bruge den til at opnå finansiering.

Finansiering af ny virksomhed
Det kan være en større opgave at finde ud af, hvad man har af muligheder, når man skal sørge for finansiering af ny virksomhed. Her får du et overblik af dine