Denne artikel er sponsoreret.
Hvis du vil reklamere for din startup, er der et hav af måder, du kan gribe det an på. De fleste kaster sig ud i at annoncere på de sociale medier, arbejde med SEO og andre aspekter af online marketing.
Det hænger sammen med, at en stor del af de startups, der ser dagens lys i dag, er digitale forretninger. Derfor er det helt naturligt, at deres primære fokus er at profilere sig på digitale kanaler.
Desværre er der mange, der overser de mange muligheder, der er for at annoncere for sin virksomhed offline. Blandt andet kan man skabe stor opmærksomhed omkring sin startup ved at benytte sig af busreklamer.
Relateret: Markedsføring og salg
Derfor er busreklamer en god løsning
Der er mange, der overser eller undervurderer busreklamer som en mulighed. De fleste ved, at det er en ting, men kun ganske få virksomhedsejere overvejer selv at benytte sig af det.
Det er ærgerligt, at det forholder sig på denne måde, da det er en god måde at profilere sin startup på. Annoncerer du på og i bybusserne i de større byer, vil dine reklamer nemlig ses af rigtig mange personer hver dag.
Ønsker du at profilere din startup? Har du et særligt budskab, du ønsker at kommunikere ud? Eller vil du blot styrke dit brand? I alle tilfælde er det oplagt at have busreklamer med i dine overvejelser.
Svært at måle effekten, men fortsat effektivt
Hvis du overvejer at investere i busreklamer, er det vigtigt, at du er opmærksom på, at det er svært at måle effekten. Netop derfor sværger mange til at annoncere på nettet, da det i højere grad kan spores og måles.
Dette ændrer dog ikke på, at det kan være en glimrende idé at investere i busreklamer. Det skyldes, at der ikke findes mange andre måder, hvorpå din startup kan blive præsenteret for så mange øjne hver dag.
Det er derfor ikke sikkert, at busreklamer fører til direkte salg, men du er garanteret, at det vil have positiv effekt på dit brand. Er dit mål at styrke dit brand, er busreklamer derfor et godt bud.
Hvad koster busreklamer?
Det er vanskeligt at angive en konkret busreklame pris. Det skyldes, at der er flere elementer, der spiller ind, når det kommer til prissætningen af disse reklamer.
Blandt andet afhænger det af de geografiske forhold, da der vil være forskel på prisen, alt afhængigt af om du vil annoncere på busser, der kører i København, Odense eller Viborg. Antallet af busser, som reklamen skal vises på eller i, har naturligvis også indflydelse.
Derudover vil prisen også være afhængig af kampagnens varighed, reklamens størrelse samt placeringen på bussen. Vil du vide mere om økonomien bag, er du derfor nødt til at indhente konkrete tilbud. Du kan i den forbindelse kontakte Out of Home Media, som vi også linker til i artiklen.
Læs også: Bannerreklamer | Forklaring samt fordele og ulemper ved brug