fbpx

Flyttetips til erhvervsflytning

flyttetips erhvervsflytning flyttemændene

Her får du flyttetips til erhvervsflytning.

Erhvervsflytning er en stor opgave for enhver virksomhed, uanset størrelse. Hvad du nødvendigvis ikke behøver at gøre det til, er en kompliceret og smertefuld en.

Planlægning, sikkerhedsprioritering og organisering kan gøre det meget nemmere og mindre kompliceret for dig i sidste ende. Og ikke mindst gennem investering i gode, professionelle flyttemænd og opbevaringsrum, kan du gøre det en god erhvervsflytning for dig selv og dine medarbejdere.

Her får du gode flyttetips til din erhvervsflytning, så du får en god oplevelse med det hele.

Relateret: 25 flyttetips, der gør din flytning nemmere

1. Begynd i god tid

Begynd at planlægge din erhvervsflytning allerede måneder før selve flyttedagen. Bestil flyttemænd og opbevaringsrum, hvis du får brug for dem et par måneder før. Læg budget for, hvor meget du skal bruge.

Og begynd allerede at pakke i god tid. Tag de ting, der ikke er nødvendige, pak dem og opbevar dem et sted, hvor de ikke står i vejen. 

Alt afhængigt af, hvor stor din virksomhed er, kan en erhvervsflytning være en større opgave end en privatflytning. Du skal gøre alt for ikke at gøre alt i sidste øjeblik, hvor du kan ende med at mangle flyttemænd og det hele skal gøres af alt for mange mennesker, der alle koster mange penge. Undgå sidste dages hovedpiner ved at planlægge og starte meget tidligt.

Relateret: Billig flytning | Tips til at spare penge på din flytning

2. Invester i godt emballage og udstyr

Dyre møbler, udstyr, elektronik og vigtige dokumenter skal transporteres. Måske langt, hvis din virksomhed skal flyttes langt væk. Og der kan ske en masse ting, mens de flyttes manuelt af flyttemænd.

Sørg for at mindske risikoen for at virksomhedens ting ikke bliver ødelagt i løbet af flytningen ved at købe godt indpakning og udstyr. Flyttekasser, både i pap og plastik, hvis nødvendigt. Sækkevogne. Transportvogne. Løftestænger. Bobleplast. Avispapir. Undersøg alt, hvad du kan få brug for, og køb de nødvendige og hvad der er plads til i budgettet.

2. Invester i godt emballage og udstyr

Dyre møbler, udstyr, elektronik og vigtige dokumenter skal transporteres. Måske langt, hvis din virksomhed skal flyttes langt væk. Og der kan ske en masse ting, mens de flyttes manuelt af flyttemænd.

Sørg for at mindske risikoen for at virksomhedens ting ikke bliver ødelagt i løbet af flytningen ved at købe godt indpakning og udstyr. Flyttekasser, både i pap og plastik, hvis nødvendigt. Sækkevogne. Transportvogne. Løftestænger. Bobleplast. Avispapir. Undersøg alt, hvad du kan få brug for, og køb de nødvendige og hvad der er plads til i budgettet.

3. Sælg og donér

Som alle hjem har virksomheder ofte ting, som de opbevarer, de ikke har brug for så meget alligevel. Find ting, som du aldrig kommer til at bruge igen og prøv at sælge dem. Sælg dem på Facebook Marketplace, GulogGratis og DBA.

Hvis de altså er i god stand. Hvis det ikke lykkes dig at sælge tingene, kan du donere dem til et formål, som du brænder for eller som belejligt står tæt på din virksomheds lokation.

Relateret: Huskeliste til din flytning

4. Find flyttemænd, der er forsikret

Det kan sagtens blive meget fristende at vælge den billigste løsning, når det angår flyttemænd. Men mange mindre flyttemænd er desværre ikke forsikret mod skader på flyttevarer.

Lige meget, hvor godt du forsikrer dig, at dine ting ikke bliver ødelagt, kan der stadig ske forskellige hændelser, der lige ødelægger noget. Flyttemændene er ansvarlige for dine ting, når de har dem. Hvis de ødelægger noget, så er det dem, der skal erstatte det. Hvis du ikke bruger forsikrede flyttemænd, kan du få svært ved at få erstatning. Så find flyttemænd, der er flytteforsikret.

Hvis du og dine medarbejdere også selv skal sørge for en del af flytningen, inklusivt pakning, så kan du med fordel lave en forsikring selv også.

5. Brug farvede labels

Brug labels med forskellige farver på til møbler og flyttekasser. Du bruger disse farvelabels til at vise flyttemændene, hvor de skal hen i den nye bygning. For eksempel gule labels til dit kontor, blå til regnskabschefens, grønne til toilettet, osv.

Det gør det meget nemmere for dig og flyttemændene, der så ikke skal instrueres og hjælpes hver gang de transporterer noget.

6. Elektronik

Pak computere og andet elektronik på den korrekte måde. Brug deres originale emballager, hvis du stadig har dem. Hvis du har rimelig avancerede tilkoblinger, tag billeder, så det bliver nemmere at samle igen efter flytning. Pak skærme godt ind, så der er mindst chance for at de bliver ødelagt. Pak kabler og andet tilbehør, der hører til elektroniske anordninger sammen med dem, de tilhører.

Tag backup af alt computerindhold. Hvis en computer bliver ødelagt, kan du miste data for evigt. 

7. Kontormøbler

Kontormøbler er som alle andre almindelige møbler lidt svære at transportere grundet deres former og størrelser. Gør det nemmere for alle og adskil alle kontormøbler, der kan adskilles. Put tape på skuffer og skabsdøre, så de ikke åbner op, mens de bliver flyttet.

Relateret: Flytning | Generelle spørgsmål og svar

"Flyttetips til erhvervsflytning" er skrevet af Flyttemændene

Flyttemændene er en flyttefirma, der kan hjælpe dig med din private eller erhvervsflytning i weekender og helligdage. Brug dem, hvis du har brug for gode flyttemænd, for Flyttemændene er dine og hele Danmarks egne flyttemænd.

Du kan læse mange flere flyttetips på deres blog, Flyttetips.

Læs den originale indlæg: Flyttetips til erhvervsflytning

Facebook kommentarer
Startup Consulting
startup_consulting_scroll_on_top